Image

لیست قیمت انواع چراغ سنسوردار + معرفی نمایندگی فروش آنها 

 لیست قیمت انواع چراغ سنسوردار + معرفی نمایندگی فروش آنها 

فروشگاه کوثر الکتریک نمایندگی رسمی فروش انواع لیست قیمت چراغ سنسوردار 

چراغ سنسوردار مجهز به حسگر نوعی عنصر نورپردازی است که دارای سنسورهای حرکتی است که به آن اجازه می‌دهد پس از چند ثانیه به طور خودکار روشن و خاموش شود. حسگرهای تعبیه شده در این چراغ ها وظیفه تشخیص هرگونه حرکت در محیط اطراف و متعاقبا صدور فرمان فعال شدن نور را بر عهده دارند. با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از این چراغ ها ساخته شده است. با این حال، اجزای تمام چراغ های مجهز به حسگر یا همان چراغ سنسوردار به طور کلی شامل موارد زیر است::

پایه: پایه چراغ ها معمولا از فولاد، فلز یا پلاستیک ساخته شده است.

پوشش: این قسمت از نور می تواند مربع، مستطیل یا دایره شکل باشد و از پلاستیک یا شیشه ساخته شده است.

سوکت: سوکت چراغ های مجهز به حسگر معمولا از مواد پلاستیکی یا سرامیکی ساخته می شود.سیم کشی: این مهم ترین جزء نور در نظر گرفته می شود که در دو نوع قابل انعطاف و صلب موجود است..

محفظه حسگر: محفظه شامل چهار قسمت محفظه، پوشش، پایه و دستگیره کنترل است و از پلاستیک با ضربه بالا ساخته شده است.

لنز: مهم‌ترین بخش چراغ‌های مجهز به حسگر، لنزها هستند، زیرا عملکرد سنسور به آنها بستگی دارد. لنزها به دو نوع خورشیدی و لانه زنبوری تقسیم می شوند.

سنسور: حسگرها انواع مختلفی از جمله حرکتی، مادون قرمز و مایکروویو دارند و وظیفه تشخیص اشیا یا افراد را بر عهده دارند.

برد الکترونیکی: بردها در سه پیکربندی موجود هستند.

کاربردهای چراغ های حسگر یا همان چراغ سنسوردار چیست؟

از این دستگاه روشنایی هوشمند می توان در فضاهای عمومی و خصوصی استفاده کرد، زیرا نه تنها جذابیت زیبایی شناسی محیط را افزایش می دهد، بلکه مقرون به صرفه است. به طور کلی، لامپ های مجهز به حسگر را می توان در مکان های زیر استفاده کرد:

- پارک ها

- حیاط های مسکونی

- پارکینگ عمومی و ساختمانی

- راه پله ها

- انبارها

- اتاق های  پرو

- دستشویی ها

انواع چراغ سنسوردار چیست ؟

چراغ های حسگر از نظر جنس بدنه و سطح، محل نصب، حساسیت سنسور، نوع نور و اجزای خاص متفاوت است. با این حال، عملکرد عملیاتی آنها به طور کلی مشابه است. به طور کلی، چراغ های حسگر را می توان به دو مدل طبقه بندی کرد: سقفی و دیواری.

 چراغ سنسوردار LED

این جدیدترین نوع نور سنسور است که از پنل های LED استفاده می کند و نیاز به نصب لامپ جداگانه را بی نیاز می کند. طول عمر لامپ های حسگر LED بیشتر از انواع دیگر است، زیرا مدت زمان روشن شدن تراشه های LED در مقایسه با لامپ های سنتی کوتاه تر است. علاوه بر این، عدم نیاز به تعویض لامپ و طراحی مهر و موم شده مانع از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل چراغ می شود.

 چراغ سنسوردار سقفی پلاستیکی

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع به طور خاص برای نصب سقف طراحی شده است و نمی توان آن را روی دیوار نصب کرد. پایه از پلاستیک ABS ساخته شده است که می تواند تا دمای 70 درجه سانتیگراد را تحمل کند. سطح از پلی کربنات یا کریستال ساخته شده است که مقاومت خوبی در برابر ضربه های فیزیکی ایجاد می کند. علاوه بر این، ماهیت سبک وزن آن امکان نصب روی سقف های فوم را نیز فراهم می کند.

 

 

دسته بندی: چراغ سنسوردار برچسب ها: چراغ سنسوردار

0 نظر

ارسال نظر