Image

چراغ سنسوردار

چراغ سنسوردار
در حال حاضر از تجهیزات روشنایی مختلفی برای ایجاد نورپردازی مکان ها استفاده می شود که یکی از آنها چراغ سنسوردار است. این لامپ ها برای هوشمندسازی ساختمان ها و به ویژه راه پله وراهروها استفاده میشود.

 قبل از ورود این چراغ ها  باید کلید پاور را برای روشن کردن چراغ پیدا می کردید و آن را فشار می دادید تا چراغ روشن شود، اما امروزه با این چراغ ها نیازی به کلید ندارید و با ورد شما به در محدوده این چراغ ها آنها روشن میشوند و به صورت خودکار پس لز 3 ثانیه خاموش میشوند. استفاده کنید. این چراغ ها زمانی که فرد در آن منطقه است، روشنایی مورد نظر را فراهم می کند و در غیر این صورت خاموش می ماند.
مزایای استفاده از چراغ  سنسوردار چیست ؟
عدم استفاده از تایمر و شاسی تایمر و در نتیجه کاهش مصرف سیم و هزینه های خرید و نصب
روشن و خاموش شدن خودکار باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه می شود.
نور نقطه ای و دسترسی آسان
جلوگیری از آلودگی
افزایش ضریب ایمنی
نمونه های کاربرد چراغ های سقفی و دیواری سنسوردار
برای تامین روشنایی راه پله های منازل مسکونی، برج ها یا ادارات و ساختمان های تجاری
روشنایی انواع پارکینگ ها، انبارها، راهروها، اتاق های تاسیسات و
تامین نور فضای سبز منازل مسکونی، برج ها، موسسات و غیره
انواع چراغ سنسوردار چه نام دارد؟
چراغ سنسوردار سقفی طلقی
این مدل لامپ های سنسوردار معمولاً روی سقف نصب می شود و طراحی آن به گونه ای است که نمی توانید آن را روی دیوار نصب کنید. نور سقفی سنسوردار طلقی برای نورپردازی مکان های مختلف مانند نورپردازی پله ها در ساختمان ها، ساختمان های تجاری و اداری، برج ها و ... استفاده می شود، البته در راهروها، رختکن ها، پارکینگ ها، انبارها نیز کاربرد دارد.
جنس بدنه این چراغ پلاستیک یا طلق می باشد که نیازی به تایمر و شاسی تایمر جداگانه ندارد. لازم به ذکر است که پایه آنها از پلاستیک ساخته شده است. این چراغ زمانی روشن می شود که افراد در میدان دید سنسور که حدود 360 درجه سانتیگراد است راه بروند.
چراغ سنسوردار دیواری طلقی
نمونه دیگری از چراغ های سنسوردار مدل دیواری است که پایه فلزی آن با روکش الکترواستاتیک پوشانده شده است و خاصیت دوگانه ضد چربی و ضد گرد و غبار بودن را به آن می دهد. این چراغ با کوچکترین حرکت انسان روشن می شود و همانطور که از نامش پیداست بر روی دیوار نصب می شود. در واقع در محل کار سنسورها جریان الکتریکی در مدار سنسور حرکت ایجاد می شود و سپس محیط مورد نظر روشن می شود و تا زمانی که فرد در این محیط است نور می سوزد. از ویژگی های منحصر به فرد این چراغ ها می توان به روشنایی به موقع، کاهش هزینه، جلوگیری از آلودگی، دسترسی آسان و ... اشاره کرد..



 

دسته بندی: چراغ سنسوردار برچسب ها: چراغ سنسوردار

0 نظر

ارسال نظر